De Internationale Dag van het Bos is door de Verenigde Naties uitgeroepen en wordt gevierd op 21 maart ieder jaar. De Dag is voor het genereren van extra aandacht voor alle typen bos. Tip van de VN: plant een boom! Waarom? Omdat bossen ons beschermen en verzorgen. Ze zorgen voor schone lucht, schoon water, en biodiversiteit. Daarnaast zorgen bossen voor voedsel, onderdak, en werk (zoals de houtindustrie). Dat verdient een feestje!
De Dag wordt wereldwijd gevierd en er zijn dus overal initiatieven. Campagnes, boomfeestdagen, workshops, seminars, en festivals. Maar, ja, op 21 maart is het al zo druk. Hopelijk komen we er aan toe...
Echte bossen heb je in Nederland niet echt. Het handjevol nationale parken hier zijn hooguit goedbeheerde wildparken, maar een echt bos kun je die nauwkeurig aangeplante hectares bomen niet noemen.
Op $datum gaan we met z'n allen aan het landschap werken! Want dat is de insteek van de Nationale Natuurwerkdag: Met velen gaan we het Nederlandse landschap aanpakken.
Met een naam als de Dag van het Landschapspark zou je wellicht denken dat landschapsparken in heel Nederland centraal staan, maar niets is minder waar.
Wij gebruiken cookies om bepaalde functies mogelijk te bepalen. De meeste cookies zijn noodzakelijk, anderen helpen ons deze site financieel in de lucht te houden.
Liever geen cookies? Dat snappen we! Overweeg dan om ons op een andere manier te steunen, bijvoorbeeld met een donatie.