De tijd van de cubicle is voorbij. Anno 2017 wordt er steeds meer aandacht gegeven aan de indeling van de kantoortuin, en hoe werknemers optimaal kunnen werken. Daarbij moet worden gekeken naar de behoefte van werknemers, en de rollen en werkstijlen die zij zich aannemen. Tijdens de Dag van de Werkplek staan we daar extra bij stil.
De Dag van de Werkplek is een congres vol lezingen over dit onderwerp, dat wordt gehouden tijdens de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer. De Dag is vooral bedoeld voor facilitair dienstverleners en kantoormanagers, die zich bezig houden met de vraag hoe de werkbijen maximaal productief kunnen worden op kantoor, maar als het onderwerp u ligt kunt u zich natuurlijk ook zelf inschrijven voor de beurs. Kost wel een hoop geld, maar misschien kunt u dat declareren bij de administratie.
Juist in deze tijden van ongekende personeelstekorten is een goede planner van levensbelang voor organisaties. Zonder hen lopen de roosters compleet in de soep en rijden de treinen niet, komen de monteurs niet opdagen om de reparaties uit te voeren en komen de vrachtwagens niet op het juiste moment op de juiste bestemming.
De flexmedewerker is de ruggengraat van de Nederlandse economie en verdient meer aandacht dan ze krijgen. Veel bedrijven zijn nergens zonder deze knappe koppen.
Noem ons maar radicaal, maar wij vinden dat iedereen in dezelfde functie hetzelfde zou moeten verdienen. Ongeacht of je nou vrouw of man bent. Dat is helaas nog lang niet het geval - niet in derdewereldlanden, maar ook niet in Nederland en de rest van Europa.
Wij gebruiken cookies om bepaalde functies mogelijk te bepalen. De meeste cookies zijn noodzakelijk, anderen helpen ons deze site financieel in de lucht te houden.
Liever geen cookies? Dat snappen we! Overweeg dan om ons op een andere manier te steunen, bijvoorbeeld met een donatie.