Shoppen, dat doe je niet meer in een winkel. Online, daar moet je zijn als je boeken, films, boodschappen, of want dan ook wil kopen. De economie van online winkelen stijgt explosief, en de bezorgmarkt kan het aantal bestelde pakketjes maar nauwelijks aan. Speciaal voor iedereen die graag de creditcard of pinpas trekt en PostNL wat overuren wil bezorgen is 27 oktober de Dag van de Webshop.
De Dag van de Webshop wordt eigenlijk vooral in België gevierd. In de praktijk biedt een groot aantal e-winkels dan flinke kortingen en worden er speciale acties georganiseerd waardoor u uw spullen nog gratis-er kunt bestellen. In Nederland doet lang niet iedereen mee, maar laat dat u vooral niet weerhouden om de Rabo Reader erbij te pakken en te bestellen, bestellen, bestellen.
Opvallend is overigens dat de Dag van de Webshop dit jaar de 'Dag van de Webshop XL' is, wat betekent dat de Dag drie dagen lang wordt gevierd. Ook op 28, 29 én 30 oktober kunt u dus bij de webwinkels terecht. Meer informatie is te vinden op www.dagvandewebshop.be.
Het is niet altijd even makkelijk om met kinderen te werken. Ze denken heel anders na, en die gedachtengang vergt een andere aanpak in de zorg, het onderwijs of andere vormen van begeleiding.
Het Vakcentrum is "de brancheorganisatie van de zelfstandige detaillist in de foodsector en de fast moving consumer goods" (zelf invulling aan geven). En ook zij hebben een Dag.
Grote multinationals mogen dan wel constant in de belangstelling staan, maar de échte motor van de economie zijn kleine en middelgrote bedrijven. Samen vormen die wereldwijd 90% van het bedrijfsleven, en gemiddeld zijn ze goed voor zo'n 60 tot 70% van de werkgelegenheid en meer dan de helft van het BNP.