8 september vindt de Dag van de Waardecreatie plaats. Wat is dat? horen we u al vragen, maar het antwoord moeten we u helaas schuldig blijven. We weten dat ene Vincent Wiegel een workshop komt zeggen met de enigmatische titel 'Succesvol lean' (sic), iemand anders die praat over 'Financiën in de nieuwe economie', en dat de Dag dit jaar in het teken staat van de sporters op de Olympische Spelen. Dat wordt volgens de website gecombineerd met "inhoudelijke thema's als smart data, lean en finance, vanzelfspreken onder begeleiding van vak-autoriteiten." Wie het snapt mag zijn hand opsteken. Wie nu zin heeft om naar de Dag van de Waardecreatie te gaan overigens ook.
Maar misschien is dat juist wel het hele idee. Waarde creëer je zelf, dus creëeren de organisatoren zelf de waarde van de Dag van de Waardecreatie. Meer meta wordt het niet. Misschien komt u wel wijs uit de marketingtermen op de website met de aankondiging.
Als u dacht dat een bedrijf beginnen een herculiaanse taak was, wacht dan maar eens tot er een overname plaatsvindt. Werknemers, locaties, inboedel, aandelen, er is veel waar een zaak rekening mee moet houden bij een grote overname.
Wereld Orgasmedag is een Dag waarop we allemaal in een ultieme, simultane staat van extase proberen te komen. Alsof we nergens meer boos over hoeven te zijn.
Iedere 2e zondag in december is het Wereld Lichtjesdag. Op deze dag steken mensen om 19.00 uur over de hele wereld kaarsjes aan ter nagedachtenis aan overleden kinderen.